Efektīvākas mājaslapas izstrādes procesa ieteikumi

Zemāk apskatīsim dažus svarīgus faktorus, kam jāpievērš uzmanība interneta veikala izstrādes procesā, lai mājaslapa būtu pēc iespējas efektīvāka un sniegtu labāku atdevi.

Mājaslapas ielādes ātrums

Jūsu produktu lapa var būt ļoti labi strukturēta, ar lielisku dizainu, bet ja tā lēni ielādēsies, ir liela iespēja, ka potenciālie pircēji to pametīs vēl pirms būs spējuši to ieraudzīt.

Pāris ieteikumi, kā uzlabot mājaslapas ielādes ātrumu:

  • Attēlu un video optimizācija. Pārliecinieties, ka attēli un video ir optimizēti atbilstošajai izšķirtspējai, izmēram un formātam, citādāk tie samazinās lapas ielādes ātrumu
  • Google PageSpeed rīks. Svarīgi izprast, kas samazina lapas ielādes ātrumu. Google PageSpeed (https://pagespeed.web.dev/ ) ir bezmaksas rīks, kas sniedz ieteikumus par to, kur koncentrēt optimizācijas pūliņus
  • Kešatmiņa. Pārlūkprogrammas glabā ļoti daudz datus, lai atvieglotu interneta veikalu lapu ielādi klientiem, kas tajās atgriežas. Pievienojiet spraudņus vai kešatmiņas rīku, kas dzēsīs nevajadzīgos datus. 
  • Redirekti. Kur vien iespējams, iesakām izvairīties no interneta veikala lapu redirektiem jeb pāradresācijām, lai izvairītos no lēnas ielādes, jo tas palielina Jūsu interneta veikala pamesto klientu skaitu.

Pircēju atsauksmes

Lai pircēji uzticētos interneta veikalam, ir nepieciešams atsauksmes no līdzīgiem pircējiem pagātnē, tas palielain uzticību veikalam. 

  • Ieviesiet produktu atsauksmes, ja tas vēl nav paveikts. Svarīgi, lai atsauksmju pievienošana ir viegli pieejams process.
  • Sociālo mediju saturs. Influenceri bieži sagatavo produktu atsauksmes dažādos sociālajos tīklos. Izveidojiet savu mirkļbirku jeb hashtag vai aiciniet savus uzticamos pircējus atzīmēt jeb ietagot Jūs savos attēlos, kurus tālāk varat izmantot savā produktu lapā pie atsauksmēm.
  • Ekspertu viedokļi. Ekspertu viedokļi ir viens no labākajiem veidiem kā pārliecināt pircējus par produktu kvalitāti. Svarīgi, ka šiem ekspertiem ir jābūt kvalificētiem un viņi sniedz patiesu un objektīvu viedokli.  

Kvalitatīvs produkta apraksts

Produkta aprakstam jābūt detalizētam, reizē kodolīgam. Tam ir jāpaskaidro kā produkts palīdzēs uzlabot pircēja dzīvi vai atrisināt kādu konkrētu problēmu. Ideālā gadījumā produkta apraksts spēj atbildēt uz visbiežāk uzdotajiem potenciālo pircēju jautājumiem.

Ir svarīgi arī izprast savu mērķauditoriju, lai zinātu uz kādiem jautājumiem vairāk fokusēties, kas uzrunātu pircējus. Piemēram, vienai auditorijai vairāk interesēs produkta iespējas, taču kādai citai – tehniskie parametri.

Augstas kvalitātes attēli

Lai sniegtu pēc iespējas detalizētāku ieskatu precēs, ir svarīgi, ka tām ir pievienoti augstas kvalitātes un detalizēti fotoattēli.

  • Fotoattēli no dažādiem rakursiem un dažādu izmēru, pietuvinājumi. Ir svarīgi, ka pircējam ir pieejams pilns produkta attēls, tā, lai viņi spētu apskatītu produktu tikpat tuvu kā dzīvē.
  • Fotoattēli ar visām krāsām un materiāliem. Ja produkts pieejams dažādās krāsās un materiālos, jānodrošina, ka ir pieejami fotoattēli ar katru krāsu un materiālu.
  • Produktu video. Produktu video pircējiem var sniegt lielāku uzticību, kā arī sniegt ieskatu produkta mijiedarbībā ar apkārtējo vidi. Piemēram, pārdodot kleitu, video var parādīt kā tā pieguļ augumam vai kā audums krīt.

CTA (call to action) pogas

CTA pogas e-komercijā ir viens no svarīgākajiem elementiem. Interneta veikala izstrādes laikā jāatceras, ka šīm pogām vajag izcelties un pircējam ir jābūt skaidri saprotamam, ko poga aicina darīt.

Efektīva darbības pogai ir:

  • Izteiksmīga un kontrasta krāsās, lai tā izceltos lapā;
  • Skaidri paskaidro, kas notiks, kad uz tās uzspiedīs;
  • Stratēģiski novietota.

Iespēja salīdzināt un pielāgot produktu izvēli

  • Pielāgošana. Ļaujiet pircējiem viegli un ātri personalizēt viņu materiāla,  krāsu un izmēra izvēles, tacu pārliecinieties, ka produktu attēli arī atbilstu viņu attiecīgajām izvēlēm.
  • Salīdzināšana. Ja Jums ir pieejami līdzīgi produkti, tad pircēji vēlēsies uzzināt kurš no tiem ir vislabākais. To var panākt izveidojot pārskatāmu tabulu, kas salīdzina produktu cenas un aprīkojumu.

Saprotami atgriešanas un piegādes nosacījumi

Labākajās produktu lapās ir skaidri uzrādīta informācija par:

  • Piegādes izmaksām
  • Garantiju
  • Atgriešanas politiku

Viegli saprotami un atrodami atgriešanas un piegādes nosacījumi var uzlabot pārdošanas rādītājus – ja skaidri uzrādīsiet atgriešanas politiku, parādīsiet, ka esat pārliecināti par savu produktu, kā arī pircējam radīsies pārliecība, ka, ja šis produkts nebūs viņam piemērots, to būs iespējams atgriezt.

Ir svarīgi arī uzrādīt piegādes cenas, lai pircējam būtu skaidri saprotams, cik izmaksās piegāde, ja izvēlēsies produktu, citādāk, ja par to uzzinās tikai pie norēķināšanās, pastāv iespēja, ka pircējs pametīs interneta veikalu.

Visefektīvāk atgriešanas un piegādes informāciju ir norādīt netālu no CTA (call to action) pogas, taču to var norādīt arī biežāk uzdoto jautājumu sadaļā vai kā pop-up funkciju netālu no CTA pogas.

Noslēgums

Interneta veikala izstrādes laikā, liela nozīme ir produktu lapām, jo ar tām Jums ir iespēja pārliecināt pircējus veikt pirkumu pie tieši pie Jums. 

Tām ir ne tikai jāizskatās lieliski, bet arī jāsniedz visa nepieciešamā informācija un jāspēj atbildēt uz jautājumiem, par kuriem klienti varētu interesēties. Jāatceras arī par tehniskām problēmām un iespējām, kā lapas ielādes ātrums. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *